Każdy kto w XXI wieku zakłada lub prowadzi już funkcjonującą firmę ma świadomość, że nie jest jedynym który to robi. Rozwój nowych technologi związanych z powszechnym dostępem do internetu daje do ręki doskonałe narzędzia do promocji swojej działalności. Dobra promocja to najlepszy sposób na przyciągnięcie i zdobycie nowych klientów.
Co to jest promocja?
Jest to nic innego jak sposób oddziaływania na klientów mający doprowadzić do zainteresowania oferowanym produktem czy usługą. W ramach promocji następuje prezentacja produktu, której zadaniem jest pokazanie zalet i korzyści wynikających z jego posiadania. W powszechnym obiegu promocja jest to rodzaj komunikacji marketingowej pomiędzy oferentem, a odbiorcą.
Jaki sposób promocji wybrać?
Wszystko zależy od tego co ma być promowane i w jakim zakresie. Inaczej będzie wyglądała promocja małego lokalnego punktu usługowego, a inaczej sklepu internetowego. Jeszcze inaczej do promocji podejdzie producent, a zupełnie inaczej duża sieć handlowa.
Jedno jest pewne każda z wymienionych branż ma do dyspozycji te same możliwości promocyjne, jedyne co je może różnic to skala zastosowania.
Starą i wypróbowaną metoda promocyjną są banery reklamowe, anonse prasowe. Taka forma promocji może być mało skuteczna zwłaszcza w dzisiejszych skomputeryzowanych czasach. Łatwość dostępu do internetu zmieniła w radykalny sposób przeprowadzanie akcji promocyjnych.
Promocja w świecie internetu.
Według różnych badań, reklamę internetową uważa się za najskuteczniejszą. Wiele wskaźników informuje, że skuteczność reklamy internetowej jest większa niż reklamy telewizyjnej. Nic w tym dziwnego zwłaszcza kiedy weźmie się pod uwagę grupę odbiorców.
Internet daje do ręki doskonałe narzędzia pozwalające dotrzeć do bardzo konkretnej grupy odbiorców.
Jak zaistnieć w internecie?
Jest wiele sposobów na reklamę w sieci. Najprostszym i najpopularniejszym sposobem jest dotarcie z promocją do odbiorców korzystających z social mediów. Jeśli weźmie się pod uwagę ilość osób korzystających z Facebooka to można spokojnie założyć, że przeprowadzenie tam promocji jest najkorzystniejsza opcją. Rodzić się jedynie może pytanie jak to zrobić?
Facebook daje każdemu użytkownikowi wiele darmowych narzędzi do prowadzania skutecznych akcji promocyjnych.
Należą do nich:
- własny profil
- własna grupa
- własna strona
- własny blog
- własny fanpage
Każdą z tych możliwości łatwo przekształcić w witryny promujące firmę. Zamieszczanie informacji oraz materiałów promocyjnych z użyciem wskazanych rozwiązań jest bezpłatne i jeśli nie łamie obowiązującego regulaminu nie ma ograniczeń. Jedynym ograniczeniem dla twórców promocji na Facebooku będzie koniec wyobraźni.
Internet ma tą przewagę nad tradycyjnymi formami reklamy czy promocji, że pozwala w wielu przypadkach całe akcje promocyjne przeprowadzać zupełnie za darmo. Oczywiście jeśli firma dysponuje budżetem reklamowym, może z jego udziałem prowadzić bardzo intensywne działania promocyjne, podparte płatnymi reklamami. Mając do dyspozycji pieniądze na marketing, można zlecić prowadzenie akcji promocyjnych firmom reklamowym.
Co zrobić kiedy brak funduszy na promocję?
W internetowym świecie funkcjonuje coś co się określa jako marketing organiczny. Jest to bezpłatna forma prowadzenia reklamy i promocji z wykorzystaniem własnych pomysłów na prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Odpowiednie zestawienie wszystkich możliwość jakie daje np. Facebook może w bardzo istotny sposób zwiększać zasięgi, które docierają do coraz szerszej grupy odbiorców. Ten sposób promocji jest zupełnie bezpłatny i z czasem kiedy przyniesie dobre efekty da możliwość stworzenia budżetu reklamowego i sięgnięcia po płatne wsparcie reklamowe.