Zakupy online corocznie generują miliardy zysku. Które platformy zdominowały rynek? Co zdecydowało o ich sukcesie?
Amazon
Amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe Amazon powstało w 1994 roku. Początkowo Amazon był jedynie księgarnią internetową, szybko jednak zaczął poszerzać swój asortyment. Sklep się powiększał, jednocześnie oferując też szybki czas realizacji, co dało platformie dużą przewagę. AliExpress wyróżnia się również poprzez szeroki asortyment. Robiąc zakupy w serwisie, kupujemy bezpośrednio od producentów, a więc bez pośredników, co przekłada się na niższe ceny. Obecnie stronę miesięcznie odwiedza 4,5 mld użytkowników. W firmie pracuje blisko pół miliona osób.
eBay
Platformę założył Pierre Moidyar w 1995 roku. Na platformie można kupić prawie wszystko i to w korzystnych cenach. Od 2005 roku serwis dostępny jest także pod polską domeną oraz w języku polskim. Koszt dostawy waha się od 30 do 50 zł, w zależności od kraju. Istnieje także możliwość darmowej dostawy, wystarczy podczas wyszukiwania zaznaczyć opcję Free International Shipping. Miesięcznie platformę odwiedza 1,8 mld osób.
Zobacz też artykuł: mobilne drukarki fiskalne
AliExperess
AliExpress to wielkie chińskie przedsiębiorstwo. Powstał w 2010 roku. Dzięki niemu chińskie firmy zyskały możliwość wysyłki oraz bezpośredniej sprzedaży do każdego kraju na świecie. Na razie nie ma polskiej wersji platformy, jednak AliExpress nawiązał partnerstwo z Pocztą Polską czy InPostem, dzięki czemu również Polacy chętnie kupują w serwisie.
Mercado Libre
W Polsce mało kto słyszał o Mercado Libre. Ten portal popularny jest w Ameryce Południowej. Jest zarejestrowany w USA, jednak swoją siedzibę ma w Argentynie. Większość mieszkańców Ameryki Południowej nie ma swojego konta bankowego, dlatego portal oferuje własną usługę płatności Mercardo Pago. Serwis miesięcznie odwiedza 634,2 mln osób.
Rakuten
Serwis ten określa się również jako „japoński Amazon”. Firma została założona w 1997 roku w Tokio. Celem właścicieli było stworzenie przestrzeni dla sprzedających i kupujących. Dzięki bliskim relacjom obu stron transakcji, firma odnosi coraz większe zyski.